fredag 1. februar 2013

Portrett av en prest

Å skulle fange essensen av et annet menneske på to sider i en avis, er utfordrende. Som journalist handler det om å ta valg. Hva er det med dette mennesket jeg vil ha frem? Hva er særtrekkene, hvorfor prater jeg med vedkommende? Hvilke sider skal vektlegges?
 
 
Fra og med i år skal jeg hver måned portrettere en person i Bardu, Målselv eller Balsfjord. Portrettet skal på trykk i avisa Nye Troms. Jeg er glad for å få sjansen til å skrive i denne sjangeren, for selv om den er utfordrende er det alltid spennende å se om man klarer å "fange" mennesket som sitter der. På andre siden av bordet, klar til å fortelle om seg selv.
 
I januar var det kommende sogneprest Leif Hafnor jeg intervjuet. Vi snakket om tvil og tro, om psykisk helse og det å møte mennesker som har det vanskelig.
Takk for praten, Leif!
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar