torsdag 21. april 2011

Når alle hjerter fryder seg

Første fridag i påsken. Første vårdag i hagen. Første dag jeg ser hestehov.. Første dag med syklene ute.
En fantastisk dag!

Jeg aner ikke om jeg har dømt mine vakre, men akk så tufsete påskeliljer til den visse død. Men jeg klipte av dem nesten alt det grønne, tok dem ut av de trange pottene og satte de ned i god, ny jord. God plass. Masse næring. Til høsten skal de få permanent oppholdstillatelse i hagen min. Kanskje under ei bjørk? Hvis de overlever den brutale mellomlandinga, da...



Min nydelige, hvit/rosablomstrende geranium fikk også nytt hjem:


Geraniumer minner meg om mi bestemor, som alltid hadde et hav av geraniumer i alle farger og fasonger. Den var viktig som husblomst. En som blomstret igjen og igjen...

Det er fortsatt snø her.

Men i skråninga ned mot sør fant jeg en gul, liten glede:

Et syn å bli varm i hjertet av!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar