fredag 20. april 2012

Hjemmekontor del 2: På havet igjen

Sist skrev jeg om hjemmekontorets fortreffeligheter. Men det har jo klart sine ulemper også, det å være sin egen kollega. For eksempel at man er enig i det meste man sier. Ingen å diskutere med, ingen å stå i kø sammen med foran kaffetraktern. Det er jo begrenset hvor mye man får ut av den frosken, også...

På kontoret mitt skriver jeg, driver research og gjør telefonintervjuer og avtaler.
Men egentlig er jo jobben min akkurat der kameraet og penna mi er! En journalist må UT for å kunne få noe INN, om du skjønner. Så i går var jeg igjen på bøljan blå! Jeg var sammen med en flott gjeng om bord i forskningskipet "Johan Ruud". Denne gangen ble jeg ikke sjøsyk, og havet glitret i varm aprilsol. Reportasjer følger i diverse aviser.
Bildet er fra turen, og viser fjorden jeg er så heldig å bo ved.
God fredag!


8 kommentarer:

  1. Det ser nydelig ut der du er fra!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er nydelig her. Jeg er glad jeg klarer å se det, selv om jeg har bodd her i mange år...

      Slett
  2. Nydelige bilde..og fin dag! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var en fin dag. En nydelig dag! :) Takk for hilsenen, Bente.

      Slett
  3. Det er så fint at finde en balance mellem "ude og hjemme". Jeg elsker mit hjemmekontor og ensomheden, hvor jeg kan skrive og bare være mig. Det er nødvendigt. Men samtidig må jeg også ud! Selvom jeg ikke er journalist, som dig, henter jeg meget inspiration ude og og lige netop det, jeg gerne skriver om, opstår ofte i interaktion med andre mennesker.

    Utrolig flot billede. Du har megen inspiration omkring dig! :)

    God lørdag. Klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi har det nok på samme måte, Megan. Og kanskje er det umulig å skrive godt uten å hente inspirasjon fra liv og mennesker der ute?

      Ha en flott dag der nede i Danmark!

      Slett
  4. Det er så skjønt å stikke innom bloggene deres, Lill-Karin og Lene :) Sjelesøstre i ordet, det tror jeg at vi er :) Jeg har det just på samme måte. I dag har jeg jeg kontor ute, men likevel hjemme. Jeg er på besøk hos min mamma som er 86 år, jeg skal være tre dager her. Så da sitter jeg på kjøkkenet i mitt barndomshjem, som er fylt av minner. Jeg er takknemlig, selv om det regner voldsomt i dag. Det er vakkert skrivevær :) På kjøkkenet har mamma en gammel, flott ovn. Og hun sørger for at jeg forsynt med god kjelkaffe. Den er bedre enn på all verdens kaffebarer, syns jeg. Selv bruker jeg presskanne hjemme. Det er også deilig. Kaffe er vidunderlig ! Vi som er skrivende mennesker, har behov for alenetid også.. men man må ut for å hente påfyll. Jeg er heldig som også bor i slike omgivelser som deg, Lill-Karin. Omgitt av hav, fjell og fjord på alle kanter. Her ute på min barndomsøy, Andøya, er det også uendelig vakkert. Men også værhardt. Det er ingen fjell på selve tettstedet Andenes som kan gi ly. Det er ett av norges største fiskevær, og bærer i seg mye historie. Stedet er omgitt av vakre sandstrender. Og jeg kommer til å legge ut bilde på bloggen min i morgen, da er det meldt oppholdsvær. Ruskevær er også fascinerende, men det er ikke akkurat kameravær i dag. Det regner for meget :) Ha en god dag, dere ! klem fra Marianne

    SvarSlett
  5. Kjære Marianne, takk for dine gode ord. Du er inne på noe der, sjelesøstre tror jeg faktisk er et riktig ord. Kjenner meg utrolig godt igjen i mye av det du skriver og tenker!
    Glad for å ha "funnet" deg! God klem.

    SvarSlett