lørdag 14. mai 2016

En mulighet er gitt meg

I vår var jeg så heldig å få skrivestipend fra Norsk faglitterær forfatterforening (NFF). Skrivestipendet er på hele seks måneder, og er gitt med bakgrunn i mitt nye sakprosaprosjekt, nemlig en biografi om skuespiller og forfatter Ågot Gjems Selmer.


Jeg er utrolig glad og takknemlig for å få sjansen til å jobbe med dette på tilnærmet heltid, og er nå godt i gang med prosjektet.

Jeg har tidligere skrevet flere artikler om doktorfruen som ble forfatter. Selv kom jeg over historien hennes i et tv-program som ble sendt på NRK for en del år siden.

Ågot Gjems Selmer var en viktig kvinnestemme rundt forrige århundreskifte, og flere av hennes ti bøker ble oversatt til blant annet tysk, polsk, svensk og nederlandsk.
Artikkelen under er fra avisa Nye Troms 24. desember 2015.






2 kommentarer:

  1. Tillykke Lill Karin. Det må være spændende for dig.
    Selv savner jeg altid dine digte. Håber du en dag skriver flere. Tænker på, at du i virkeligheden skriver meget spirituelt. Sådan oplever jeg det. Men måske er din opfattelse en anden. Mange varme hilsner herfra Danmark og Laila

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære deg! Vet du, kommentaren din rører meg dypt. Tusen takk for at du skrev den. Jeg tar ordene til meg, og vet at de vil være til inspirasjon i lang tid fremover.

      Sender mange varme tanker til deg!

      Slett