mandag 4. juli 2011

Å vandre langs en hagesti

I dag har jeg øvd meg på å VÆRE i sommeren. Bare nyte! Før resten av familien våknet, gikk jeg ut på verandaen. Frokost på fatet, te i englekoppen og en bunke forsømmede blader under armen. Da var det overskyet. Men sola jaget skyene vekk, og før jeg reiste meg var det flommende, sommerlig solskinn. O herlige tid!
Skogstorkenebb trives i hagen min

Jeg føler meg virkelig heldig som får lov til å bo her jeg bor. I Nord-Norge, milevis nord for polarsirkelen, i et grønnkledt, bugnende fjordlandskap. Selv om det naturlig nok ikke er så frodig her som på sydligere strøk, vokser og blomstrer og kryper det overalt.

Jonsokblomen rødmer i kveldssola

Jeg levde i sommerdagen. Jeg pustet inn solskinn, jeg lot mygga surre rundt meg og jeg lyttet til hver en fuglesang. Jeg vandret i hagen, luktet og snuste på hver blomst. Jeg jaktet sommerbilder med kameralinsa, med ei katt i hælene.

Jimmy er ei skikkelig sommerkatt.

Jeg har latt meg fylle av energi i dag, og jeg har vært snill med meg selv. Hver gang jeg har følt meg sliten, har jeg tillatt meg å være ordentlig lat. Jeg sovnet til og med i hagestolen. Det har føltes herlig!

Hagebenken ble besøkt flere ganger denne sommerdagen.

Nå er jeg sånn passelig beruset av en hel dag i sommeren, så nå hilser jeg natta velkommen.
God natt, sommerlesere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar