onsdag 3. april 2013

Jeg hentet våren

 

(C) Lill-Karin Nyland
 
 
Nesten to uker har gått siden jeg skrev på bloggen.
Etter den tid har det kommet MER snø her i nord.
Vi lengter nå, de fleste av oss. Etter sol, varme og smeltevann. Etter vårlukt i skogen, trekkfugler i tretoppene og milde vinder.
Vi må nok vente en stund til. For Kong Vinter, han vinner slaget der ute. Tilsynelatende. Til sist taper han, det vet vi alle, men hvor lang tid tar det?
 
I ventetiden kan man hente inn våren, slik som jeg gjorde. Muscari er en søt, blå løkblomst med en nydelig lukt. Jeg sniffer dagen lang, og drømmer meg bort til varmere dager.
 
Sier jeg, som skal ut på en reise som tar meg enda lenger mot nord!
Du får høre mer om det senere.
 
I mellomtiden: Ut og let etter våren!

3 kommentarer:

  1. Jeg vil også hente våren. Den finnes utenfor døra mi. Ennå kald og lunefull,men jeg vet at den er der. For i går hørte jeg grågåsa....Og skjærene bygger rede.

    SvarSlett
  2. Koselig vårstemning i vinduskarmen din!
    Vi får bare huske på Halvdan Sivertsen sine ord "..dein e lang vinter´n, men ikkje evig.." :-)

    SvarSlett
  3. Fin oppfordring om å ut og lete etter våren :) det liker vi! Selv har jeg hentet inn våren på samme måte som deg :) liker de fine blomstene der....skjønt! å, det er lenge siden jeg har lagt igjen et spor her hos deg - men jeg popper innom av og til og syns du skriver like fint hver eneste gang. Jeg håper du har det bra? sender en god klem til deg, med ønske om en fin uke videre!

    SvarSlett