søndag 4. mars 2012

Skiglede utenfor sporet

For noen år siden "gjenoppdaget" jeg gleden med å gå på ski. Som barn og ungdom var jeg glad i aktiviteten, selv om jeg aldri var aktiv i konkurranseforstand. (Jeg har nok ikke et sterkt utviklet konkurranseinstinkt...)
Så fulgte noen år uten særlig skigåing. Skiene ble hentet frem et par ganger hver påske, ikke mer.
Derfor var det så utrolig godt da jeg forsto at skigåing faktisk er noe av det beste jeg kan gjøre.

Mine spor - min tur...

Forrige helg ble det kjørt opp løyper i det området jeg pleier å gå i. Vel og bra, særlig for småbarnsfamilier og andre som helst ønsker slette flater og ferdige spor å gå i.
 
Men ellers...jeg må innrømme at når jeg søker ut, er det for å få et lite rom med stillhet og alenetid. Da skygger jeg heller unna løypene. Også er det noe med å tråkke sine egne spor, i stedet for bare å følge i andres...
I dag blir det begge deler. En alenetur, en med familien. Det blir med andre ord en dag for utetid og kos, og da passer det perfekt at sola skinner fra skyfri himmel.
Ønsker deg en herlig søndag!


7 kommentarer:

  1. Alene tid er et must hvis du spørger mig Lill-Karin, der er ikke noget som at være alene og bare lade roen komme over en.
    I kærlige tanker, god Søndag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt sant, Michael. Alenetid er noe man MÅ ha innimellom.
      God søndag til deg og.

      Slett
  2. Jeg har også gjenoppdaget skigåing. Og liker best løypene når det er bare meg der ;-)
    Du burde prøve skitur i fullmåne!
    Ha fin søndag ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet du hva, Bente, denne vinteren har jeg gått utrolig mange turer i måneskinn og stjernesang...Ikke på ski, men til fots etter stier innover skogen. Det er trolsk og magisk!
      Søndagsklem!

      Slett
  3. Hørtes ut som en deilig, deilig søndag. Fint bilde forresten.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Elisabeth. Det er tatt med mobilen, så det er ikke så verst at det ble såpass bra. (Og jeg har jo en UR-gammel mobil, den er minst tre år...)
      KLem!

      Slett
  4. er vel litt som deg og ønsker å være i fred.. derfor går jeg mye i fjæra.. og så er det godt å sette spro etter seg : )
    fin uke til deg.. og du.. prøv å få det toget til å ta et par ekstra stopp..
    klæm : )

    SvarSlett