fredag 14. januar 2011

Det som er viktig i livet

Når man blir rammet, av sykdom, dødsfall, katastrofer, ja da er det ofte slik at man plutselig forstår hva som betyr noe i livet. Hva som er viktig. Hva man må huske å sette pris på, å takke for.
Men burde vi ikke være mer flinke til å glede oss over de små ting FØR en krise oppstår? Er det slik at vi må presses til det ytterste i livet før vi forstår hva som er viktig?
Jeg er tilhenger av å takke. Hver dag sender jeg ut en liten takk. Fordi jeg har mennesker rundt meg som er glad i meg. Fordi jeg har to bein som bærer meg. Fordi jeg har et hode som kan tenke, og hender som kan virke. Fordi jeg har et fint hus, bor i et rikt, fredelig land og fordi jeg har mulighet til å være fri og velge det jeg vil gjøre i livet.
Rett og slett fordi jeg lever!

Prøv å takk du også, så ser du at livet blir lysere. Da lærer du å sette pris på det meste - og du ser at en kald oktoberdag også kan være vakker...

God helg!

2 kommentarer:

  1. Tak for gode og kloge ord. Glad fordi jeg fandt dine blog på denne lidt mørke januardag, men alting er jo relativt. Dagen er faktisk blevet 35 minutter længere! ;)

    Vi ses igen!

    SvarSlett
  2. Takk for fin kommentar, Megan. Vi tenker nok litt likt, vi to. :)

    SvarSlett