lørdag 5. februar 2011

Å vende tilbake

Jeg vil vende tilbage

av Grethe Risbjerg Thomsen (1925-2009)

Jeg vil vende tilbage til markerne
for at opsøge tabte spor,
jeg vil standse og lytte til fuglene,
mens min fod synker ned i jord.

For jeg føler en længsel, så klar og stærk,
at den sprænger min hverdags ring,
jeg må hjem til de steder, jeg kommer fra,
til de første, de sande ting.

Jeg vil sidde så stille hos blomsterne,
at de ved, jeg er deres ven,
under himlen, hos regnen og træerne,
skal jeg søge mig selv igen.



3 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt! Tak fordi du delte.

    Og tusind tak for de fine ord som kommentar hos mig. Jeg er glad for, at du synes om mine skriverier, som jo i bund og grund handler om en rejse. En rejse og et menneske. :)

    Ha' en fin dag og god bedring med din forkølelse.

    Klem.

    SvarSlett
  2. Det handler vel om en reise for oss alle. Bare at noen av oss er mer bevisste på den reisen, mens andre sitter i togkupeen hele livet uten å reflektere over utsikten, og uten å legge merke til de menneskene som kommer og går i kupeen.

    Klem til deg også.

    PS: Grete R. Thomsen skal jeg lese mer av! Hun skrev vakker og enkelt, synes jeg.

    SvarSlett
  3. Du har helt ret. Det handler om en rejse for os alle. Spørgsmålet er bare, om vi tager aktivt del i den, reflekterer og er bevidste om der, vi er på vej hen. Det handler jo også om at vælge. Vil man lade sig passivt transportere eller vil man køre selv! :)

    Jeg vil kigge efter Grete R Thomsen. Kan også godt lide det smukke og enkle. ;)

    SvarSlett